Cross Fitness dla początkujących

Cross Fitness to trening, który umożliwia uzyskanie znakomitych rezultatów, ale osoby początkujące zazwyczaj mają wiele wątpliwości i nie wiedzą, w jaki sposób rozpocząć przygodę z cross fitnessem. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które powinni wziąć pod uwagę wszyscy, którzy dopiero rozpoczynają treningi.

Na początek rozgrzewka. Mogłoby się wydawać, że każdy pamięta o tym elemencie treningu, jednak w rzeczywistości wiele osób pomija rozgrzewkę i przechodzi od razu do właściwych ćwiczeń. Rozgrzewka powinna trwać 10 minut. Jaka jest właściwa częstotliwość ćwiczeń? W przypadku osób początkujących najlepiej ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu, natomiast dopiero z czasem przejść do 3-5 treningów. Na każdy obwód powinno przypadać 6-8 ćwiczeń. Każde z nich niech będzie wykonywane przez 30 sekund. Po wykonaniu całego obwodu należy zrobić przerwę, która trwa do momentu ustabilizowania tętna. Cały obwód powtarzamy 1-3 razy. Przykładowy trening dla osoby początkującej składa się z takich ćwiczeń jak: przysiad z jednosekundową pauzą, pompka na stojąco na jednej nodze,  wysoki w górę naprzemienne z rękoma, wyroki w bok, pompki tyłem i rzut piłką lekarską.

plank-1327256_1280

Osoby zainteresowane cross fitnesem często zastanawiają się, czy jest to właściwy dla nich rodzaj treningu. Warto wyjaśnić, że cross fit jest przeznaczony dla każdego. Ważne jest jednak to, żeby dobierać ćwiczenia i tempo dostosowane do własnej sprawności. Wykonywanie od razu skomplikowanych ćwiczeń może stać się przyczyną kontuzji, dlatego lepiej zrezygnować z tego typu pomysłów.